Ur avgrunden kommer stanken

Ikväll förstod jag innebörden av groteskt...

Hade ju bestämt mig för att även badrummet skulle städas nu när jag var igång, så jag började spraya, torka o skölja för fullt både toalett, handfat o badkar... Allt gick kanon, men så kom jag o tänka på att det kanske var dags att rensa avloppet på handfatet också. Det hade ju runnit ganska trögt det senaste.
Så jag tog helt sonika tag i vattenlåset och började montera isär skiten...

O där satt det...

För alla er som är lite äckelmagade så kanske jag ska varna nu... Det kommer bli äckligt...





Så har ni slutat läsa?






Det som kom ut ur röret kan endast beskrivas som en trögflytande svart smet av hår, tvål, tandkräm och smuts.
Med en lukt som närmade sig kväljande kröp det fram likt en svart muräna som letade nytt byte.
Jag tog med bestämd hand tag i den gamla diskborsten jag hade bredvid mig och började slåss mot monstret.
Till slut föll det ner i hinken under handfatet och jag kunde segrande spola ner det i toaletten...
Äntligen var det över.
Med ett sår på knogen efter att ha knockat kranen så satte jag tillbaka det nu diskade vattenlåset och kunde andas ut. Vattnet rann igenom utan motstånd.

Tittade mot badkarets avlopp och bestämde mig för att avvakta.
Man skall aldrig ge sig in i en strid skadad... Jag kommer tillbaka en annan dag, starkare o förberedd.

Imorrn blir det en kort arbetsdag med många utmaningar.
Förberedande möte kl 9, lösa växeln på en snabb rast kl 10 o sen möte om telefoni o IT-frågor fram till 12-tiden...
Slutar vid 15 o då blir det systemet, köpa lite öl, åka hem o sen iväg för att hämta upp förfestsällskapet som dessutom skall kontrollera lägenheten. Lite nervös för vad betyget skall bli, men jag tror nog att hon blir nöjd...
Efter det blir det Stage hela kvällen!

Nä, nu blir det sömnen... Ska ju för fan upp 7 imorrn!

Till er alla där ute:

Ha en fantastisk natt och låt drömmarna ta er dit ni vill!
Landet där alla hittar hem har alltid plats för fler...

Kommentarer
Postat av: Marika T

Jag blir rörd över att se att andra än bara jag själv har sånna engagerade städ-sessioner :)

Tummen upp som på fejjan!

2009-06-04 @ 00:07:06
URL: http://marika1982.blogspot.com
Postat av: Jesper

pff.. städning.



you should embrace nurgles blessings...

2009-06-04 @ 09:11:06
Postat av: Niklas

"The Great Unclean One" hade verkligen varit framme, Jesper... :D

Men Imperiet gick segrande ur fighten...

2009-06-04 @ 10:40:33
Postat av: Michelle

Okej, ta bort min kommentar där uppe, så är du gullig. Jag borde ha alkolås på min dator, eller på mitt internet iallafall.

2009-06-04 @ 11:32:46
URL: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/
Postat av: Michelle

Ja, du behöver ju inte gömma alla mina kommentarer, pucko! Det var ju bara en av dom! Haha.

2009-06-04 @ 14:44:02
URL: http://oaklandstolemyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0